October news ...happy and spooky!

 

Enjoy singer Frank Sinatra's 

Autumn Leaves


***
...with lyrics!








DOCUMENT 1
Look, read and reproduce your own way.
Use black and red colours.

DOCUMENT 2
Look, read and reproduce your own way.
Use black and grey colours.




DOCUMENT 3


STEP 1
Look, read and imagine.
Re-write the School name
in an imaginary Fairy School entrance door
as a tribute to Samuel Paty!


STEP 2
Look, read and write.
Present and describe Samuel Paty.





THE BODY


THE FACE 



 CLOTHES



DOCUMENT 4
Look, read and explain.
a-What is the abbreviation
 from the English expression below?
b-What does this expression mean in French?


DOCUMENT 5
Read and understand.
1-How many questions can you read?
"I can read ..."
2-How do they start?
"They start with  the words: "...", "...", etc.,
and "...".
3-Which question(s) do you understand?



DOCUMENT 6
Look, describe and explain.
What does the drawing below symbolize?
zoomdici


DOCUMENT 7
Look, describe and explain.
a-What is the document?
A picture? A painting? 
A caricature? A cartoon?
b-What is the title of the document?
What is it exactly?
A poem?
A newspaper front page?
A book extract?
A song lyrics?
c-What the document's message on the left?
d-Who can you see on the document?
e-What is he doing? Why? (because...)
Is he playing?
Is he speaking?
Is he laughing?
Is he crying?
Is he joking?




DOCUMENT 8
Look, describe and explain.
a-What is the document?
b-Who is the document about?
c-What can you see?
d-Who can you see?
e-What is the message?
f-Do you like the message ? Why?
newsball

newsball



DOCUMENT 9
Look, describe and say it in English.
Reproduce the document below 
...in English!


DOCUMENT 10
Read and explain ...in French!
Why this question?


DOCUMENT 11
Listen and understand.

STEP 1
Listen and enjoy.
a-What is the document?
b-In which language is it?


STEP 2
Listen and copy the lyrics.
a-Highlight in pink your favourite key-words.
b-Re-write them -in English - 
within red hearts with a felt-tip pen.





THE 6EME 4
MISSION IMPOSSIBLE WORKSHOP 1

Teacher's Mission Board


Mission Impossible Photo-album
by
Camera boy
 Alexandre!















THE 6EME 4
MISSION IMPOSSIBLE WORKSHOP 2

Teacher's Mission Board
X

Mission Impossible Photo-album
by
Camera boy / girl
 X!




THE 6EME 1
MISSION IMPOSSIBLE WORKSHOP 1

Teacher's Mission Board
X



Mission Impossible Photo-album
by
Camera boy / girl
 X!










***

STARTER
Démarrons!

DISCOVER
Halloween history and traditions!
Découvre l'évènement et ses traditions!



STEP 1
Etape 1
READ OR WATCH AND UNDERSTAND.
LIRE ET COMPRENDRE

Accompagnement personnalisé
Break Time for Help and for the Best!

Utiliser
la 2ème et 3ème page
de la feuille double utilisée ensemble en classe,
avant les vacances pour prendre des notes
en anglais ... ou/et en français, à sa guise,
et selon le niveau de son choix! :)
Ecrire le titre en couleur
au feutre
"Halloween history and traditions!"

For the Adventurers
Niveau 1 
pour "les aventuriers/ières".

Read and understand [French].
Lire et comprendre en français.


For the Explorers
Niveau 2
pour "les explorateurs/trices".

Watch and understand.
Visionner et comprendre.


For the Bold and the Experts
Niveau 3
pour "les intrépides et les experts/tes".

Watch and understand.
Visionner et comprendre.



STEP 2
Etape 2
Discover the real story of Halloween!
Découvre la vraie histoire d'Halloween!
Prends les notes (en français) qui t'interessent.




STARTER

Entrée

Discover the spooky topic!


STEP 1
READ AND UNDERSTAND.
LIRE ET COMPRENDRE


Accompagnement personnalisé
Break Time for Help and for the Best!

Document 
scotché après la feuille double
dans le dossier démarré en classe
avant les vacances.





STEP 2
LISTEN AND UNDERSTAND.
ECOUTER ET COMPRENDRE

Learn your vocabulary.
Click on the link 
to type the words below in the left window.
You may choose the English voice and accent!
Cliquer sur le lien ci-dessous
et taper les mots suivants dans la fenêtre de gauche
en sélectionnant la voix anglophone de son choix!

A broomstick

A cat

A dress

A ghost

A girl
Little Lavendar in Matilda

A hat

The moon 

Shoes

Socks


The stairs


Trousers


A witch




ACTION 1
Activité 1
Challenge yourself with Halloween vocabulary!

STEP 1
LOOK, LISTEN AND UNDERSTAND.
Regarde, écoute et répète.
Learn your vocabulary!
Apprends ton vocabulaire
pour ton défi lexical en classe après les vacances!
"Halloween Vocabulary Challenge Test n° 3" !



STEP 2
Activité 2
LOOK, READ AND DO.
Regarde et crée.
Make your Illustrated English-French
Halloween ABC Word list.
A l'aide de la vidéo précédente,
reproduis l'abécédaire du vocabulaire d'Halloween
dans ton dossier d'Halloween
en utilisant les 2 pages intérieures de ta feuille double.
Tu peux accompagner les mots en anglais
des dessins correspondants ou de la traduction en français.


Accompagnement personnalisé
Break Time for Help and for the Best!

Utiliser
une nouvelle feuille double, 
à scotcher après le document
"Morris the Monster".
Ecrire le titre en couleur
au feutre
"My Illustrated ABC Halloween Word List".





ACTION 2
Activité 2
Learn or revise your alphabet orally!
  Apprends ou révise, à l'oral,  ton alphabet en anglais.
Look, listen and repeat.  





ACTION 3
Activité 3
Meet Morris the Monster!
Fais connaissance avec Morris Le Monstre!


STEP 1
Do the activities on your worksheet
[Action 1-Action 4].
Exécute les activités [Action 1 à Action 4] 
sur le document distribué en classe.
 

Accompagnement personnalisé
Break Time for Help and for the Best!

Document 
scotché après la feuille double,
après le document "The colours of Halloween",
dans le dossier démarré en classe
avant les vacances.

Train yourself ...on screen!
Entraine-toi ...sur l'écran!

Explore your vocabulary.

Study your grammar.

TO BE

***

TO HAVE

***








STEP 2

DO AND WRITE.
Make your own Halloween monster!
Write a descriptive paragraph
and 
make it speak!
Ecris un paragraphe descriptif
et
fais-le parler!

Assessment criteria
/20

1) Task completed. /2
Réalisation de la tâche
2) Presentation. /6
3) Contents. /6
Contenu
a) Descriptive paragraph /3
b) Speech (3)
4) Language /6
Qualité de la langue
a) Descriptive elements. (2)
b) Greetings/Name/Type of monster. (2)
c) Grammar: "am", "is", "have got" and "has got".
Vocabulary: body parts and parts of the face.
 

Accompagnement personnalisé
Break Time for Help and for the Best!

Prendre 1 feuille de papier unie
et la scotcher à la suite  des documents
"Morris the Monster".
Ecrire en couleur au feutre,
en haut de page, le titre:
"My Halloween monster!"






ACTION 4
Activité 4
What's in the box?
Qu'y-a-t-il dans le coffre?
Answer the questions.
Réponds aux questions.

Accompagnement personnalisé
Break Time for Help and for the Best!

Réponds, sur une nouvelle page
à la suite de ton abécédaire 
sur le vocabulaire d'Halloween
en écrivant le titre en couleur
au feutre
"What's in the box?"





Revise or learn your prepositions.
Look, listen and repeat.






ACTION 5
Activité 5
The Haunted House!
La maison hantée!
Complete
the speech bubbles and the captions
in the different rooms!
Complète les bulles et les légendes dans les différentes pièces!


Accompagnement personnalisé
Break Time for Help and for the Best!

Document
collé à la 2ème page de couverture de ton dossier "Happy Halloween!",
à compléter.








ACTION 6
Activité 6




Let's do as if...
and organize your Halloween party!
Faisons comme si...
et organise ta fête d'Halloween!

STEP 1
Read and understand.
Answer the following questions.
Réponds aux questions suivantes.

1) What is the document?
(a poem? a book cover? an invitation?)
[FR:"Quel?".]
2) Where is the invitation?
[FROù?".]
3) When is the invitation?
[FR: "Quand?".]

4) What time is the invitation?
[FR:"A quelle heure?".]
5) What can you find at the party?
[FR: "trouver".]

Accompagnement personnalisé
Break Time for Help and for the Best!

Rajoute une page à ton dossier, 
à la suite de tes réponses sur 
"What's in the box?"
et écris en couleur, au feutre,
"Invitation to a Halloween party!". 



STEP 2
Write and send your own invitation!

Assessment criteria
/20

1) Task completed. /2
Réalisation de la tâche

2) Presentation. /6

3) Contents. /6
Contenu 
[message + illustrations]

4) Language /6
Qualité de la langue

a) Greetings/Name.
[Word or Open Office documents only]
b) Vocabulary: date/time/location
                          /what to bring/ RSVP.
c) Grammar.

*Bonus: 3 Green points for mail!



Accompagnement personnalisé
Break Time for Help and for the Best!

A la page suivante de ton dossier, 
à la suite de tes réponses sur 
"Invitation to my Halloween party!",
créé à partir du modèle ci-dessous,
ta propre carte d'invitation...

OPTION 1
...sur feuille de papier en couleur
que tu photographieras et que tu enverras
par la messagerie PCN
dans un même mail
aux camarades de ton choix
et en copie à ton professeur
le jeudi 29 octobre au plus tard!

OPTION 2
...tapée dans un document Word ou Libre Office
avec illustrations, message, 
sans oublier de rajouter
"To X" [FR: "A".] au début du message"
et "From [FR: "De".] (suivi de son prénom)"
en fin de message!
Enregistrer cette carte sur son ordinateur
et l'envoyer "en pièce jointe"
par la messagerie PCN
dans un même mail
aux camarades de ton choix
et en copie à ton professeur
le jeudi 29 octobre au plus tard!




*RSVP: "Reply, please".



STEP 3
Take up the challenge!
Watch, understand and sing.

Assessment criteria
/20

1) Task completed. /2
Réalisation de la tâche
2) Appropriate tune and rythm. /5
[mélodie hamonieuse et rythme adapté.]
3) Right sounds and words stress. /4
[Sons et accentuation appropriés.]
4) Complete and accurate lyrics. /5
[Parolescomplètes et exactes.]
5)  Originality/Creativity. /4
[drawings/props/choregraphy]


Accompagnement personnalisé
Break Time for Help and for the Best!

Prends une feuille de page blanche ou de couleur,
à scotcher dans ton dossier, 
à la suite de tes réponses sur 
"Invitation to my Halloween party!",
et écrire au feutre le titre
"Halloween party".
Prendre une feuille simple à carreaux
et recopier la comptine
"Five Little Pumpkins"
qu'il faudra apprendre par coeur
pour le 2ème-défi chanson en vidéo
en direction de nos correspondants
de CM1! :)


STEP 1
LOOK, LISTEN AND UNDERSTAND.

STEP 2
STUDY THE LYRICS.




STEP 3
REPEAT, LEARN AND SING.
DISCOVER AND REPEAT THE LYRICS
... in English !

Choose your tune! :)
[Choisis ta mélodie!]

Learning version...

Dancing version...


Darker version...




















Commentaires

Articles les plus consultés